torsdag, september 14, 2006

Garantibevis för Västmanland

I kväll var det regional slutdebatt i SVT. Det kändes på det hela taget bra. Än en gång var det tydligt att kristdemokraterna fick vara socialdemokraternas tydligaste motståndare. Det är bra. Kristdemokraterna ska stå på vanligt folks sida mot de självbelåtna makthavare som regerat alldeles för länge. Nu lägger vi kristdemokrater i ytterligare en växel för att vinna väljarnas förtroende. Tre olika undersökningar i dag visar att allt fler vill rösta kristdemokratiskt. Välkomna!

Västmanland och Sverige är på många sätt bra att leva i. Men det kan bli bättre. På söndag kan vi kristdemokrater få förtroende att ta tag i det "glömda Västmanland" där äldre människor lider i ensamhet, inte bemöts med respekt, inte får den vård och omsorg de har rätt att kräva. Ett Västmanland där föräldrar får allt mindre tid tillsammans med sina barn och människor döms till arbetslöshet och utanförskap. Jag vill bidra till ett Västmanland där var och en kan utvecklas, där vi tar vara på varandra och ingen hålls tillbaka eller lämnas efter. Ett varmare samhälle, där allt inte bara räknas i kronor och ören. Först då får vi ett samhälle där trygghet och frihet kan förenas. Trygghet måste börja i tid. Familjen ska därför få mer att säga till om i sin vardag. Föräldrar ska få mer tid med sina barn och frihet att välja. Barn är olika. Föräldrarna känner bäst sina barns behov. Stödet till familjer ska vara flexibelt och erbjuda valfrihet både när det gäller barnomsorg och skola. Det behövs nya jobb i vårt län. Med mindre krångel och en positiv attityd till företagande skulle fler våga starta företag. För att minska ungdomsarbetslösheten vill jag att en lärlingsutbildning ska införas i gymnasiet och att landets första yrkeshögskola skapas i Västmanland. Jag kommer att arbeta för att Mälardalens högskola ska få bli universitet och att högskolan ska fortsätta utveckla utbildning och forskning i offensiva samarbeten. Jag vill även att studiemedlet för högskolestuderande höjs med 1000 kronor i månaden.Därför har jag presenterat ett garantibevis, ett slags handslag, där jag visar de 25 punkter som jag kommer att arbeta för om jag får förtroendet att fortsätta som riksdagsledamot.

Garantibeviset är ett klart besked till väljarna vad en röst på kristdemokraterna – och ett kryss för mig – innebär och vilka frågor jag garanterat kommer att driva. På det sättet får väljaren möjlighet att utkräva ansvar om jag inte lever upp till mina löften. Du läser garantibeviset på http://www.kristdemokraterna.se/torstenlindstrom/minaviktigastefrogorivalet.aspx

Rösta kristdemokratiskt på söndag.

Och kryssa mig gärna.

Tack för Ditt förtroende!

Torsten
www.torsten.kristdemokrat.se

Free Website Counter
Counter
Links
Links
Links
Links
Links
Links